Toimitus- ja käyttöehdot

Yleiset ehdot ja asiointi verkkokaupassamme

Päivitetty viimeksi 14.11.2024

Tällä sivulla kerrotut toimitus- ja käyttöehdot koskevat Kalastusvälineet.fi verkkokauppaa, joka toimii osoitteessa https://www.kalastusvalineet.fi

Kalastusvälineet.fi verkkokaupan omistaa, toiminnasta ja ylläpidosta vastaa Suomen Perhokalastus Oy (Y-tunnus 2832622-1)
Internetin ja asiakkaan välillä tapahtuvassa kaupassa noudatetaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, jotka lukevat alla.
Pidätämme oikeuden hintojen, sekä tilaus- ja toimitusehtojen muuttamiseen. Alaikäinen, eli alle 18-vuotias asiakas tarvitsee tilauksen tekoon huoltajan suostumuksen.
Tilaaminen
Tehtyäsi tilauksen onnistuneesti ja hyväksyttyäsi tilaus- ja toimitusehdot, saat tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tilaajana sitoudut antamaan oikeat tiedot tilaukseen. Mikäli tilausvahvistus ei ole saapunut sähköpostiisi vuorokauden sisällä tilauksesta ja olet tarkistanut myös roskapostin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilaus on valmistunut ja lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata lähetyksen kulkua. Tilauksen valmistuminen tarkoittaa sitä, että tilaus on kerätty, pakattu ja lähtenyt etenemään varastoltamme. Jos valitsit tilaukselle noudon myymälästä, saat tilauksen valmistumisen yhteydessä sähköpostitse sekä tekstiviestillä ilmoituksen, kun tilaus on valmistunut ja noudettavissa.
Tuotteiden hinnat ja toimitushinnat
Tuotteen hinta on se, mikä sillä hetkellä tuotteessa on ilmoitettu. Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron. Alennuskuponkia tai muita alennuksia ei voi käyttää lahjakortin ostoon. Toimituksen hinta ilmoitetaan erikseen ostoskorissa ja kassalla. Toimituskustannukset sisältyvät loppumaksuun. Toimituksen hinta riippuu lähetyksen koosta ja painosta ja vaihtelee 4,99-15€ välillä. Ajankohtaiset ja tarkat maakohtaisien toimituksien ja toimituspalveluiden hinnat löydät nettikaupan kassalta ennen maksusuoritusta. Kalastusvälineet.fi tarjoaa aina ilmaisen toimituksen yli 75€ tilauksille. Tilauksen nouto myymälästä on maksuton.

Maksutavat

Verkkokaupassa maksaminen tapahtuu kassalla olevasta “lähetä tilaus” -painikkeesta painamalla, josta pääset jatkamaan maksutavan valintaan. Verkkokaupan ostokset voi maksaa turvallisesti kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksulla, luottokortilla ja lasku/osamaksu -vaihtoehdolla. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Paytrail, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä. Luottokortti, Apple Pay Google Pay ja Klarna maksutavoilla maksunvälittäjänä toimii Stripe.
Lasku- ja osamaksutavat
Klarna – Maksa heti tai vastaanota ostoksesi ensin ja maksa vasta myöhemmin. Valitsemalla Klarna laskun, saat ostoksille 30 päivää kulutonta maksuaikaa. Saat laskun sähköpostiin, kun tilaus on valmistunut ja lähetetty. Valittavissasi on myös kuukausierä -vaihtoehto ja voit pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Myös Klarna sovelluksessa voit tarkastella laskua, siirtää eräpäivää lisämaksusta. Tutustu Klarna ehtoihin Klarnan -sivuilta
Walley – Walley maksupalvelussa voit valita, miten ja milloin maksat: kerralla, vähän myöhemmin tai vähän kerrallaan. Walley tarjoaa helpon ja turvallisen tavan hallita omia maksuja. Walley lähettää laskun sähköpostitse tilausta seuraavana pankkipäivänä. Laskulla on 30 päivän koroton maksuaika. Voit lukea lisää Walleyn -sivuilta.

Verkkopankkimaksut

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa tilausta, siirryt verkkokauppamme sivuilta omaan pankkiisi ja maksat ostokset suoraan omalta tililtäsi. Maksajan tiliotteella maksun saajana näkyy Paytrail Oyj. Saatavilla olevat pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki.

Mobiilimaksut

Mobile Pay – MobilePaylla maksat ostokset verkossa vain yhdellä pyyhkäisyllä. MobilePay on maksuton kaikkien pankkien asiakkaille. Tarvitset MobilePay -sovelluksen. Lue lisää maksutavasta Mobile Pay

Siirto -maksulla voit maksaa ostokset helposti hyväksymällä maksun sovelluksessa. Siirto-sovelluksia ovat OP-mobiili ja Nordea Siirto. Näin toimii Siirto

Apple Pay ja Google Pay – Voit maksaa verkkokaupassa tekemäsi ostokset helposti Apple Pay ja Google Pay palveluilla. Maksaminen onnistuu, kun lisäät maksutavan Apple Payllä Apple Walletiin ja Google Payllä Google-tilillesi. Näin toimii Apple Pay ja Google Pay.

Toimitus
Varastossa olevat tuotteet lähetetään varastoltamme arkipäivisin 24 tunnin sisällä onnistuneesta tilauksesta ja tilaustuotteet tuotteessa ilmoitetun toimitusaikalupauksen mukaan.
Suuremmat yli 1m pituiset paketit lähetetään DB Schenker pakettina noutopisteeseen, ellei tilaukselle ole valittu erikseen kotiinkuljetusta tai pikapakettia.
Tilaustuotteiden toimitus / jälkitoimitustuotteet
Mikäli tuotteessa on erikseen mainittu toimitusaika, tuote ei ole sillä hetkellä varastossa. Toimitusaika on sen mukainen mitä tuotteessa ilmoitetaan, eli tilaus on perillä ilmoitettuun aikaan mennessä. Tilaustuotteen toimitusajan näet, kun olet valitsemassa tuotetta ostoskoriin. Jos tilauksesi sisältää varastotuotteita sekä tilaustuotteita, toimitetaan koko tilaus jälkitoimitustuotteen toimitusajan mukaan. Esimerkiksi, jos tuotteessa ilmoitettu toimitusaika on 3-7 päivää, tilaus saapuu perille noutopisteeseen tai kotiin tavallisesti 3-7 päivän kuluessa onnistuneesta tilauksesta.

Toimitustavat ja toimitusaika

Tilaukset pakataan ja lähetetään joka päivä aina maanantaista perjantaihin 9-17 välillä. Postipaketit siirretään kuljetukseen arkisin klo 17 ja Matkahuollon ja Schenkerin kuljettajat vastaanottavat paketit arkiaamuisin.
Kirje kotiin / Postin pikkupaketti (1-3 työpäivää) – Toimitetaan päiväpostin mukana kotiin pääsääntöisesti 1-3 työpäivässä ja saat seurantatunnuksen lähetykselle.Toimitus normaalisti ma-pe klo 19 mennessä.
Postipaketti, noutopiste (1-3 työpäivää) – Lähetämme tilauksen valitsemaasi tai lähimpään Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen ja ohjeet lähetyksen noutamiseen liittyen tekstiviestiestillä ja sähköpostilla. Postipaketti toimitetaan normaalisti klo 19 mennessä. Posti säilyttää lähetystäsi 7 vuorokautta. Huom. Jos pakettiautomaatti on täynnä, ohjataan lähetys toiseen noutopisteeseen. Saat ilmoituksen, jos lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen.
Postipaketti, kotiinkuljetus (1-3 työpäivää) – Saapuvasta paketista ilmoitetaan tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi / kuljettaja sopii toimitusajankohdan kanssasi puhelimitse.
Postipaketti, pikapaketti (1 työpäivä) – Toimitetaan kotiin pääsääntöisesti yhdessä työpäivässä. Jos et ole jaon yhteydessä kotona, paketti ohjataan lähimpään Postin noutopisteeseen. Huom. Vastaanottajaa ei kontaktoida erikseen toimituksen yhteydessä. Jako tapahtuu pääsääntöisesti arkisin klo 16 mennessä.
DB Schenker, noutopiste (2-5 työpäivää) – Voit noutaa lähetyksen lähimmästä Schenker noutopisteestä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen. Saat tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa. Huom toimitusaika on arvio.
Matkahuolto, noutopiste (1-3 työpäivää) – Lähetämme tilauksen valitsemaasi tai lähimpään Matkahuollon pakettipisteeseen. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla.
Nouto myymälästä – Voit noutaa tilauksen myymälästä maksutta. Jos tilauksen noutaa muu kuin tilaaja, tulee tästä ilmoittaa meille esimerkiksi sähköpostilla tai mainitsemalla tilauksen kommenttikenttään tilauksen hakijan nimi. Luovutamme tilauksen myös valtakirjaa vastaan. Säilytämme maksamattomia tilauksia 7 vuorokautta, ellei varausajasta erikseen sovita.
Kansainväliset toimitukset (1-8 työpäivää) – Toimitetaan perille vastaanottajalle tai noudettavaksi noutopisteestä kohdemaan totuttuun tapaan kansainvälisen verkkokaupan Parcel Connect, Euroopan Lähellä-pakettina sekä kotiovelle toimitettavina Priority tai UPS Standard ja Expedited -paketteina. Toimitusaika kohdemaasta riippuen 3-8 työpäivää. Mikäli tilaus mahtuu kirjeeseen, toimitamme sen automaattisesti kirjeenä. Viroon Latviaan ja Liettuaan menevät tilaukset lähetetään Baltian Postipakettina noutopisteeseen, toimitusaika noin 1-2 arkipäivää.
Peruutusoikeus ja ostoturva
Tarjoamme normaalihintaisille ja ale-tuotteille 100 päivän palautusoikeuden, joten voit kaikessa rauhassa tutustua tilaamaasi tuotteeseen. Mikäli tuote ei vastaa odotuksiasi ja haluat palauttaa tai vaihtaa sen, voit ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme sähköpostilla. Kuulemme myös mielellämme palautetta tuotteista. Palauttamisen ohjeet saattavat erota tilauksesta riippuen, joten lähetämme palautusohjeet aina ensisijaisesti sähköpostitse niitä tarvitseville. Puusepän valmistamilla yksilöidyillä kaiverretuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteen palauttaminen on maksuton Suomessa. Asiakas vastaa palautuksesta koituvista kuluista silloin, jos tuote palautetaan jostain muusta maasta, kuin Suomesta. Palautuksen ja vaihdon voi myös tehdä myymälässä.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, jälleenmyyntikuntoinen ja valmistajan tuote-/hintalappujen tulee olla edelleen kiinnitettynä tuotteessa. Tuote, joka toimitetaan tuotteelle kuuluvassa omassa tuotelaatikossa tai tuotepussissa, tulee myös palauttaa. Saat Postin palvelupisteellä palautuksesta kuitin, josta käy ilmi lähetystunnus, joka tulee säilyttää kunnes olet saanut sähköpostiviestin palautuksen valmistumisesta. Varauduthan, että asiakaspalautuksen saapumisessa voi kestää 3-14 päivää.
Alle 75€ tilauksissa palautamme vain tuotteen/tuotteiden ostohinnat ilman toimituskuluja. Jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet ja olet tilannut 75 eurolla tai yli, palautetaan ostohinta, josta on vähennetty käsittelymaksu 6,90€.
Jos palautat vain osan tilatuista tuotteista, silloin kun ostohinta on ollut 75 euroa tai enemmän, ja jos palautuksen jälkeen tuotteiden/tuotteen ostohinnaksi jää alle 75€,  lisätään tilaukseen toimituskulut valitun toimitustavan mukaan. Tällöin toimituskulut vähennetään hyvityksestä.
13.11.2024 alkaen kaikista asiakaspalautuksista peritään käsittelymaksu 6,90€.
Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksen, maksu palautetaan maksutavan mukaan. Maksupalautus tapahtuu automaattisesti Paytrailin ja pankkien rajapintojen välillä, joten sinun ei tarvitse tehdä mitään. Ainoastaan jos maksoit tilauksen S-pankissa tai Ålandsbankenissa, sinun tulee käydä antamassa Paytrail palvelussa tilinumeron maksupalautusta varten. Tässä tapauksessa Paytrail ottaa yhteyden sinuun. Palautuksen käsittelyssä maksutavasta riippuen voi kestää muutamia päiviä, mutta enintään 30 vuorokautta. Huom. Noutamatta jätetty paketti ei ole palautus. Noutopiste säilyttää pakettia 7 vuorokautta, jonka jälkeen paketti ohjataan palautukseen. Postin pakettien kohdalla noutoaikaa voi pidentää OmaPosti-sovelluksessa. Silloin kun pidentäminen on mahdollista, paketin tiedoissa näkyy valinta “Pidennä noutoaikaa”. Palvelu on maksullinen. Mikäli et pääse noutamaan lähetystä, tulee siitä ilmoittaa meille.
Ongelmatilanteet
Mikäli lähetys on vioittunut tai kadonnut kuljetuksen aikana, tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee virheestä ilmoittaa meille mahdollisimman pian. Jos lähetys on viottunut kuljetuksessa, ilmoitus Postille/Matkahuollolle on tehtävä mielellään jo lähetyksen luovutuksen yhteydessä.
Takuu ja huolto
Valmistaja määrää tuotteen takuun. Takuu kattaa normaalisti materiaali- ja valmistusvirheet. Takuuehdot löytyvät tuotteen pakkauksesta tai valmistajan verkkosvuilta. Mikäli takuuehdoissa ilmenee epätietoisuutta, voi asiaa tiedustella asiakaspalvelustamme [email protected]. Takuuhuolto tai takuuosa tapauksissa toimitaan valmistajan tai tavarantoimittajan ehtojen mukaisesti. Tapauksesta ja valmistajasta riippuen tuote/rikkoutunut osa tulee toimittaa meille tai suoraan huoltopisteeseen tai valmistajalle. Huoltoaika on valmistaja-/tuotekohtainen. Palvelemme tuotteiden takuuasioissa puhelimitse ja sähköpostilla.
Ylivoimaiset esteet
Mikäli tilaus vahingoittuu, toimitus hankaloituu, viivästyy tai estyy ennalta arvaamattomasta vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolelta johtuvasta seikasta tai olosuhteiden muutoksesta, emme vastaa siitä. Informoimme asiakkaitamme mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä.
Erimielisyydet ja riitojen ratkaisu
Kauppasopimusta koskevassa erimielisyys- ja riitatilanteissa sinulla on oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, mikäli emme saa kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ratkaistuksi neuvottelemalla. Voit myös viedä asian halutessasi riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi ODR-foorumin kautta. Riitatilanteessa asian selvittämiseksi suosittelemme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kauppasopimuksen riitaan ja erimielisyyteen sovelletaan Suomen lakia. Tilatessasi tuotteita Kalastusvälineet.fi verkkokaupasta, sitoudut edellä mainittuihin ehtoihin. Toimitus- ja käyttöehtoihin liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla [email protected] tai puhelimitse 0408367577